Få et forspring med en ambitiøs segmentering, målgruppevalg og målrettet kommunikation
Med segmentering, målgruppevalg og kommunikation ud fra kundetyper
Du ved måske allerede, hvor vigtigt det er at segmentere din målgruppe, både i teori men også i praksis, for at få et forspring i forhold til dine konkurrenter. Alligevel ser jeg ofte, at mange virksomheder tager en hurtig beslutning om at deres virksomheder jo selvfølgelig kan sælge deres varer/ydelser til ALLE.
Mere viden målgruppevalg - de 3 typiske fejl virksomheder begår
Har du tænkt på at appellere til kundens emotionelle side?
Jeg tror på, at den bedste måde at tiltrække og fastholde kunder på er ved at forstå og kommunikere med dem på et dybere niveau - ved at appellere til deres følelser, ønsker og drømme.
Emotionelle kundetyper er opbygget omkring blandt andet neuromarketing, læs mere om hvordan du får et forspring med neuromarketing her
Den effektive markedsføringsstrategi
Byg din kommunikation på kundetyper
Målrettet kommunikation med afsæt i den evidensbaserede værktøjskasse; emotionelle kundetyper®, kan være en game changer for din virksomhed. Ved at segmentere ud fra kundetyper og tilpasse din kommunikation direkte til din målgruppe (kundetype), kan du skabe mere effektive markedsføringskampagner, øge kundetilfredsheden og forbedre din ROI (return of investment).
Fordele ved emotionel segmentering - Større effektivitet og højere afkast på din investering
Ved at identificere, målrette og være konsekvent i din kommunikation til din emotionelle kundetype, kan du øge din omsætning og tiltrække loyale kunder. Disse kunder er også mere tilbøjelige til at købe dine produkter eller services igen og igen, fordi du giver kunden den gode mavefornemmelse. - Det giver dig en konkurrencefordel, selv i et blodrødt marked.
Next step, vil du have mere viden om kundetyper, og hvordan du vinder markedsandele?
Jeg håber du blev lidt klogere
Jeg vil elske at høre fra dig, hvis du har spørgsmål, har brug for hjælp.